Kamis, 19 November 2015

Fibroid rahim dan Tekanan

Fibroid rahim dan Tekanan

Fibroid rahim dan tekanan tidak duduk dengan baik bersama-sama. Sesungguhnya, mengawal tekanan adalah salah satu komponen yang paling penting untuk mengawal gejala-gejala fibroid dan menghapuskan mereka sama sekali. Kajian terbaru menunjukkan hubungan antara tekanan dan gangguan gejala fibroid dan walaupun tekanan tidak langsung menyebabkan fibroid berkembang, ia dipercayai bahawa apabila digabungkan dengan faktor-faktor lain, seperti makanan yang miskin atau membina toksin hati, ia adalah faktor penyumbang.

Pengeluaran Tekanan boleh merangsang badan untuk menghasilkan pelbagai tindak balas biologi, termasuk pengeluaran hormon tekanan, peningkatan tekanan darah, kontrak otot dan peningkatan gula dalam darah. Tekanan boleh melambatkan keupayaan penyembuhan sistem imun, yang, seterusnya, melambatkan penyembuhan umum.

Ketinggian gula dalam darah boleh menukar persekitaran bakteria dalam usus yang boleh mengurangkan bilangan bakteria berfaedah, menyebabkan keadaan yis untuk berkembang.

Salah satu masalah dengan fibroid rahim dan tekanan bukan sahaja tekanan yang dipercayai memainkan peranan dalam membantu menyebabkan fibroid, tetapi ia berfikir bahawa jika anda tertekan, gejala fibroid, seperti kekejangan dan sakit yang sedia ada boleh kelihatan lebih buruk. Juga, tekanan boleh mengganggu hormon yang menyebabkan isu-isu dengan kitaran haid yang bererti bahawa tempoh boleh menjadi tidak teratur dan lebih berat, menyebabkan tahap estrogen meningkat yang boleh menyebabkan sel-sel untuk membiak dan menyebabkan fibroid.

Walaupun tekanan itu sendiri bukanlah penyebab langsung dan utama bagi fibroid, ia mungkin pasti menyumbang kepada mereka dan gejala anda. Hubungan antara fibroid rahim dan tekanan yang cukup kuat bahawa ia diiktiraf oleh ramai pakar dan ia adalah bijak untuk mengambil langkah-langkah untuk mengawal tahap tekanan di mana mungkin menggunakan kelonggaran teknik-ada yang boleh menjadi sangat berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar