Minggu, 22 November 2015

Fight Pening dan loya Dengan Ginger

Fight Pening dan loya Dengan Ginger

Adakah anda pernah merasa sakit di bahagian tengah anda digabungkan dengan perasaan muntah? Adakah anda berasa seolah-olah kepala anda berputar ke arah yang berbeza dan anda berasa seperti muntah sebarang kedua? Jika anda rasa dengan cara ini pada satu titik dalam hidup anda, maka anda mungkin mengalami pening dan loya. Terdapat beberapa ubat-ubatan yang boleh membantu melegakan anda daripada gejala, bagaimanapun, anda juga mungkin mahu mencuba ubat herba terlebih dahulu sebelum apa-apa lagi.

Loya mungkin disebabkan oleh banyak perkara. Pertama, anda mungkin berasa loya kerana anda mempunyai selesema perut atau mungkin anda makan sesuatu yang sudah rosak dan makanan yang tidak lagi pada keadaan yang baik. Apabila ini berlaku, ia adalah dinasihatkan agar anda segera mengambil teh halia, kerana ia membantu memanaskan perut dan melegakan badan anda dengan mengepam keluar toksin yang boleh menyebabkan loya ini. Ia juga merupakan ubat yang terkenal dengan kembung yang termasuk kedua-dua gejala muntah-muntah dan pening atau cahaya headedness.

Halia adalah ubi yang mempunyai ciri-ciri perubatan seperti sebatian anti-radang dan memberikan kesan pemanasan untuk melegakan tubuh daripada kesakitan. Selain daripada yang terkenal dengan ramuan yang hebat untuk mana-mana resipi, ia juga merupakan antioksidan yang hebat yang mengandungi vitamin E, mangan, magnesium, vitamin B6 dan tembaga. Ia digunakan dalam perubatan Timur sebagai salah satu cara yang paling berkesan untuk melegakan kesakitan.

Sesetengah ibu mengandung yang mengalami loya juga beralih kepada ubi ini sebagai ubat herba untuk perasaan yang berterusan pening dan muntah berhenti. Ia adalah satu rawatan yang selamat untuk loya bagi wanita mengandung, kerana tidak ada kesan sampingan untuk mengambil dalam hal ini. Ia adalah semulajadi dan tidak berbahaya kepada bayi atau ibu sama sekali.

Sesetengah pesakit kanser juga mengalami loya melampau selepas kemoterapi mereka. Kajian telah menunjukkan bahawa pesakit yang mengalami loya melampau dan pening selepas sesi kemoterapi dan kemudian pada halia yang disebabkan sama ada melalui kapsul atau teh, telah berkurangan insiden pening dan muntah-muntah. Halia ini juga mempunyai kualiti yang membolehkan ia meneutralkan bahan-bahan yang terdapat dalam preskripsi perubatan untuk membuang toksin dan siram ini daripada sistem.

Jadi anda lihat, terdapat banyak cara bagaimana halia boleh membantu merawat loya. Jika anda sedang mencari ubat yang selamat dan berkesan dan penyelesaian kepada loya anda, apa jua sebab yang berkenaan, ini adalah apa yang anda harus cuba. Ia ubat sendiri selamat anda herba yang sentiasa ada untuk kegunaan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar