Kamis, 19 November 2015

Tujuh Tips yang tidak ternilai untuk Tingkatkan Tahap Tenaga Anda dan Menjadi Orang Baru

Tujuh Tips yang tidak ternilai untuk Tingkatkan Tahap Tenaga Anda dan Menjadi Orang Baru

Adakah anda salah seorang dari orang-orang yang ingin lebih banyak tenaga di siang hari? Adakah hidup anda penuh dengan tekanan? Adakah anda selalu sibuk, memerlukan banyak tenaga sehingga anda runtuh? Adakah anda mempunyai masa apabila anda memerlukan rangsangan tenaga, dan ia tidak ada? Atau mungkin anda bosan dan perlukan rehat, tetapi anda tidak boleh tidur?

Berikut adalah tujuh tips yang tidak ternilai untuk meningkatkan tahap tenaga anda dan menjadi orang baru.

1. Langkah pertama untuk menjadi baru anda, adalah untuk mendapatkan jadual tidur yang tetap. Ingat apabila anda masih muda berapa banyak yang menyeronokkan ia adalah apabila anda dan rakan-rakan anda berjaga sepanjang malam. Ingat juga bagaimana anda dibayar untuk itu kemudian. Jadual tidur yang tidak konsisten melemparkan seluruh badan anda rusak. Anda tidak boleh pergi tanpa tidur pada hujung minggu, dan bangun pagi segar dan bersedia untuk pergi.

2. Cuba untuk menghapuskan gula dan kafein. Ia akan memberi anda yang tinggi, tetapi juga rendah sepadan. Hidup mungkin lebih membosankan berada di pesawat yang lebih, tetapi menaiki roller coaster meninggalkan anda tertekan. Untuk sarapan pagi makan protein beberapa untuk otak anda akan. Susu rendah lemak, segenggam kacang, atau sekeping keju berfungsi jauh lebih baik daripada itu donat dan secawan kopi, atau pop.

3. Tidak lama sebelum atau selepas makan tengah hari mengambil tidur kuasa. Selama lima atau sepuluh minit menutup mata anda dan biarkan fikiran drift anda dan berhenti berfikir tentang kerja anda atau apa sahaja yang mungkin menekankan anda keluar. Benarkan diri anda untuk hanya benar-benar berehat.

4. Minum banyak dan banyak air bersih. Kopi, teh, soda dan kafein menyebabkan dehidrasi. Badan kita terdiri daripada kebanyakannya air. Badan kita memerlukan air. Badan kita memerlukan oksigen, dan ia mendapat ia juga melalui pengambilan air. Cuba eksperimen. Minum air lebih daripada kopi, teh, atau pop, dan lihat berapa banyak tenaga yang lebih anda mempunyai. Juga anda mungkin akan kehilangan berat badan dan menurunkan tekanan darah anda.

5. Dapatkan diri anda pada program senaman. Anda akan berasa lebih baik dan mempunyai lebih banyak tenaga apabila anda memulakan program senaman, walaupun ia hanya akan berjalan-jalan. Adakah anda daripada nafas berjalan naik tangga? Anda perlukan program senaman. Adakah perkara-perkara kecil untuk membantu. Naik dan turun tangga beberapa kali, di rumah anda atau mungkin di tempat kerja anda. Apabila anda pergi ke suatu tempat, meletak lebih jauh supaya anda perlu berjalan kaki. Dapatkan ke dalam tabiat melakukan beberapa jenis senaman setiap hari. Badan anda akan terima kasih untuk itu.

6. Ketawa masih ubat yang terbaik. Mencari sebab untuk ketawa, mencari sebab untuk berasa gembira. Kehidupan adalah cara untuk pendek tidak mencari alasan untuk tersenyum. Jangan mengambil diri anda atau orang lain untuk perkara itu terlalu serius? Kehidupan adalah satu perkara yang serius, tetapi ada sesuatu yang lucu di hampir segala-galanya. Jangan mengusik orang, tetapi keadaan adalah melucukan.

7. Apabila boleh, mengelakkan orang negatif. Negatif membawa anda ke bawah. Sama seperti ketawa adalah ubat yang terbaik, mengadu, dan perungut adalah ubat yang paling teruk mungkin. Apabila anda berada dengan pengadu, menukar perbualan kepada sesuatu yang positif, atau mencari jalan untuk meninggalkan. Tidak membenarkan sesiapa sahaja untuk membawa anda ke dalam dunia mengadu mereka?

Sedikit tambahan nasihat adalah untuk mengambil vitamin dan mineral. Makanan kita hari ini adalah semata-mata kekurangan apa yang diperlukan untuk kesihatan yang baik, jadi mencari makanan tambahan yang baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar